onsdag 1 april 2009

Snabb pastasås

Morgonen var oplanerad och jag insåg ganska sent att jag var tvungen att äta något innan jag skulle till skolan vid 13. Det blev en snabb pastasås med det jag hade hemma. För att lyxa till det serverade jag den med färska tortellini. Blev väldigt gott.

1 person
ca ½ dl matlagningsgrädde
2 sharlottenlökar
4-5 st soltorkade tomater
1 vitlök
3 spenatknytten
Frysta kryddor, provencale
ca 1 dl kindeybönor
Salt
Peppar

Stek löken och klipta soltorkade tomater i ca 5 minuter. Häll på grädden och lägg i spenaten. Låt puttra ca 5 minuter till, smaka av med kryddorna och ta av kastrullen från pappan, häll i bönorna och låt dem bli varma av såsen. Den är det bara att hälla över den nykota tortellinin.


1 kommentar:

åsa - hello sugar sa...

shit vad gott det här lät och såg ut! och jag som är så hungrig just nu...

för att svara på din fråga. jag använde bara vanlig vaniljfrosting den här gången men vanligtvis gör jag en chaifrosting med samma kryddor i. :)