måndag 5 oktober 2009

Bulgursallad med granatäpple

Vi fick ett stort och gott fruktfat av Sanna och David när vi hade inflyttningsfest. En av frukterna var grantäpple, har länge funderat själv på att köpa denna frukt men inte vetat vad jag skall använda den till. Men nu var jag så illa tvungen, efter en tids surfande på olika recept komponerade jag en sallad med andras recept som inspiration.

4 personer

2 dl bulgur + 4 dl vatten
1 granatäpple
½ rödlök
80 g babyspenat
½ paprika
10 cm gurka
olivolja
Svartpeppar
100 g feta ost

Koka bulgur enligt förpackningen. Hacka gurka, rödlök och paprika, blanda med spenat. Dela granatäpplet mitt itu och "frigör" kärnorna. Blanda i resten av salladen, smula feta ost över grönsakerna, häll på en skvätt fin olivolja och peppra lite på toppen. blanda allt väl. Jag serverade fylld fläskfille till.


Inga kommentarer: