måndag 5 oktober 2009

Fylld lövbiff

Pappa brukar fylla lövbiffen med varierande innehåll, när jag köpt min biff fick jag dock hjärnsläpp och visste inte vad som skulle kunna vara innehållet. Den största inspirationen kom från tre tjejer i köket sen improviserade jag resten.

2 personer
2-3 lövbiffar beroende på storlek
8 champinjoner
3-4 cm salami, använde en Balkan variant
2-3 st soltorkade tomater
1 vitlöksklyfta
1 äggula
4 cm purjolök
(parmesanost)

Stek finhackade champinjoner, korv, lök, tomater i ca 5 minuter i lite smör. Dra några varv med svartpepparkvarnen över. Häll blandningen i en skål och blanda ner äggulan. (Riv ev lite parmesan ost över blandningen)

Lägg fyllningen på halva biffen och vik sedan över andra halvan, fäst med tandpetare. (Jag hade inga tandpetare så jag "låste" paketet genom att vika under toppen till botten) Stek ca 2 minuter på varje sida. Servera med potatismos.


Inga kommentarer: