söndag 6 februari 2011

Indisk mat

Familjen samlades hos mig då min födelsedag närmade sig och tillsammans lagade vi indisk mat. Jag har varit skraj för att göra detta eftersom jag inte velat förstöra mina goda erfarenheter av maten när jag var i landet. Maten smakade inte precis som jag kom ihåg den men väldigt nära. Jag skall lägga upp recepten löpande, men börjar med lite bilder. Det vi lagade var samosa, raita, tandorikyckling, mangokyckling, naan, Malai Kofta, Dhal och Biriyani.



Pappa gick lite vild med persiljan, visserligen skall det vara koriander men eftersom det fanns de som inte gillade denna ört bytte vi helt enkelt ut den mot bladpersilja och även det var gott. Närmst i bild: Dhal, bredvid mangokyckling, naan, raita, tandorikyckling, biriyani, samosas och Malai Kofta.

Inga kommentarer: