torsdag 31 mars 2011

Lycka är korv.


Jag blev super glad när jag hittade den här artikeln på DN, den handlar om korvstoppning som tydligen skall vara det nya. Trend vet jag inte om jag kan hålla med om men jag ser med glädje fram emot när hypen kommer. Korv är ätbar lycka för mig, finns i alla former och smaker och om det nu inte är så svårt att stoppa sin egen så finns det väl ingen anledning att låta bli? Kristofer Franzen bloggar om mat och politik och visar många bilder på sina grisar Vera och Marzena som han skall para med galten Jürgen och få smågrisar som sedan skall bli korv, om han klarar av att slakta dem vill säga. Nu är det ju så att jag fick till en korvstopparsats samt köttkvarn när jag köpte min assistent så utrustningen är färdig. Dock vet jag inte var man kan få tag på fjälster (korvskinnet) och jag tror jag kan behöva viss assistans för att klara av detta projekt. Hoppas att mormor hann lära min mor så att jag i min tur kan bli lärd. Jag tänker då ge mig på att stoppa Salsiccia.

Inga kommentarer: